dimecres, 15 d’abril del 2015

Les petites (i les grans) emocions de la vida CARLA NOVO FERRER
















3 comentaris:

  1. Vull dir que em sembla una activitat genial. Penso que és molt important treballar les emocions des de ben petits, ja sigui a l'Educació Infantil, com en aquest cas, en el cicle inicial de l'Educació Primària. Trobo que identificar els sentiments i emocions que et produeixen certes imatges o situacions és molt bo pel moment que viuen i per un futur, ja que moltes persones no saben exterioritzar els seus sentiments i activitats com aquesta, els ajuda a ser capaços de dir i demostrar què senten i com es senten.
    Crec que és molt important poder parlar dels teus propis sentiments, perquè et fa estar bé amb tu mateix i perquè connectes molt més amb els que t'envolten, et fa ser una persona més transparent i més senzilla. Per això crec que fer una activitat a través d'un rellotge d'emocions que ens mostra com es sent cada personatge i que pot servir per dir com ens sentim nosaltres, va molt bé per tots aquells que ho treballen, ja que a vegades no som capaços de dir com estem i això ens remou per dins i ens fa estar malament (parlant de tristesa, enuig, amor...). M'ha agradat molt la veritat i no sabria què dir per millorar l'activitat, com a molt faria una nova activitat on també es treballessin les emocions, perquè crec que és molt important tractar aquest tema al món de l'educació en els temps que estem vivint actualment.

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies Marc, paraules molt sàvies les teves. Jo també penso que expressar i regular les nostres emocions és essencial per dur una vida estable, tranquil·la i feliç. Els coneixements que aportem seran en va si no tractem l'aspecte emocional i afectiu.

    ResponElimina
  3. Hola Carla, he estat llegint els títols de les entrades al blog d'altres companys i al veure el teu m'he llençat a llegir-lo amb deteniment. També consider-ho, com el Marc, que és molt important treballar les emocions a l'escola, i més encara introduir-les a cicle inicial quan ja comencen a ser conscients d'algunes d'elles, però que no les acaben de pair; per això, és una molt bona opció poder acompanyar-los en aquesta identificació; com bé dius Carla, per dur en un futur una vida estable, tranquil·la i feliç.

    Pel que fa a la metodologia de l'activitat també trobo molt adient com l'enfoques, els suports que presentes i la intenció que sigui una activitat dinàmica i participativa. Si pots donar un cop d'ull a la meva entrada al blog, amb el conte "El mussol poruc", veuràs que he volgut donar també un enfocament similar al teu treballant emocions, tot i que jo no hi profunditzo tant, amb una participació activa dels alumnes.

    És gratificant i esperançador veure que tenim il·lusió per a acompanyar als nostres futurs alumnes cap a una autoestima rica i plena on els mogui la motivació personal per a crear, evolucionar i ser millors persones.

    Gràcies per les vostres paraules companys i gràcies Carla per la teva feina.

    Atentament,

    Ester Raventós

    ResponElimina