dissabte, 18 d’abril del 2015

Cuerdas - Sandra López Laso

CUERDAS CORTOMETRAJE
Sandra López Laso
GRUP 9B
17/04/2015

https://www.youtube.com/watch?v=LULUuaD-ato
ACTIVITAT
L'activitat es treballarà des de diversos punts: En primer lloc, es comentarà el vídeo fent partícips als infants per saber què han entès si tenen dubtes, preguntes o opinions a ressaltar. Un cop el vídeo ha quedat clar, es proposarà als infants de fer una intervenció a les famílies i els infants amb necessitats educatives especial.
Per dur a terme aquesta activitat els nens i nenes hauran de fer murals, pancartes i diferents materials per exposar-los a les famílies, seves i dels infants amb nee, i regalar-los perquè puguin decorar el seu centre.
A més a més, hauran de preparar entre tots l'exposició oral i també treballar el diàleg espontani.
Per una altra banda abans de dur a terme la intervenció farem una formació prèvia perquè nens i nenes coneguin les malalties i les situacions d'aquestes famílies.

CONTEXT
Aquesta activitat es durà a terme en dos espais diferents: l'aula dels infants i l'aula d'audiovisuals.

ARGUMENT DEL CONTE
El conte comença a una escola on de sobte entra un nen amb paràlisis cerebral. Una nena de l'escola se'n fa amiga i creant un vincle afectiu molt positiu tant per la Maria com per l'infant amb NEE.
Al final de vídeo el nen mor i aquest fet és un desencadenant perquè la Maria en un futur estudiï integració social

OBJECTIUS
-
Desenvolupar la competència comunicativa oral i escrita per comunicar-se amb els altres
-
Desenvolupar la competència en la llengua catalana per a la seva participació en les creacions culturals
-
Expressar-se oralment, adequant les formes i el contingut als diferents contextos i situacions comunicatives, i mostrant una actitud respectuosa i de col·laboració.
-
Comprendre textos audiovisuals
-
Produir un text de tipologia col·loquial amb diferents suports, relacionats amb el context social i cultural, amb adequació, coherència, cohesió i correcció lingüística, adequada a l’edat.
-
Fomentar el respecte per la diversitat.
-
Crear un ambient d'inclusió, oferint informació i reduint mites.
CONTINGUTS

-
Participació activa en interaccions amb el grup i amb les famílies i els nens i nenes del DISMA.
-
Interès per expressar-se oralment amb bona entonació i pronunciació.
-
Comprensió de relats audiovisuals com a representació de la realitat, per tal de començar a diferenciar el món real i la seva representació audiovisual.
-
Interès i respecte per les intervencions dels altres.
-
Composició de textos escrits, que poden tenir el suport d’imatges
-
Aplicació d’un procés reflexiu en l’escriptura de textos: pensar, escriure i revisar.
-
Interès per la bona presentació dels textos escrits i per aplicar-hi els coneixements ortogràfics treballats a classe.
-
Comprensió dels elements fonamentals d’un relat audiovisual
METODOLOGIA
La metodologia que utilitzarem serà dinàmica.

TEMPORALITZACIÓ
Un mes de treball anterior a la intervenció, 15 min de presentació i temps de lleure famílies amb nens i nenes.


CRITERIS D'AVALUACIÓ
-
Realitzar exposició oral dels textos de producció pròpia referits a la formació prèvia, adaptant el to de veu o el gest a la situació comunicativa, i amb utilització d'imatges o audiovisuals, si la situació ho requereix
-
Escriure textos de diferents tipologies i que responguin a la situació plantejada.
-
Haver mecanitzat que abans d'escriure s'ha de pensar i, un cop escrit, s'ha de revisar.
-
Interès per aplicar els coneixements apresos i per la bona presentació dels treballs.
-
Comprendre que la llengua és un instrument de comunicació.
-
S'ha respectat a tothom durant l'exposició i el comportament ha estat adequat.

7 comentaris:

  1. Hola Sandra,

    M'ha agradat la teva activitat perquè has inclòs un element audiovisual i és un bon recurs, ja que aprenem un 30% del que veiem. A més, has tingut en compte les necessitats educatives especials.

    Un petó

    Carla Novo

    ResponElimina
  2. Hola Sandra,

    Estic molt d'acord amb l'aportació que t'ha fet la Carla. El suport audiovisual és un element que ajuda al procés d'aprenentatge. A més, aquest conte va tenir una gran repercussió social ja que va estar nominat a un premi o algo semblant, fet que va fer que els mitjans de comunicació elaboressin una recerca per informar als ciutadans. Treballar les necessitats educatives especials pensant en un familiar o conegut ho trobo molt interessant. Crec que tenir familiars o amics propers amb aquest tipus de necessitats fa que els alumnes tinguin més interès o això pot provocar que els qui l'envolten participin encara més.

    Bon treball Sandra

    ResponElimina
  3. Hola Sandra,

    Trobo que aquest és un material molt adequat pels nens. El fet que es tracti d'un suport audiovisual els ajudarà en la comprensió. A més a més, els continguts que s'hi treballen són molt importants. Penso que fomentar en els més petits el valor de respecte cap a nens amb necessitats educatives especials és necessari perquè els objectius de l'escola inclusiva es puguin assolir.

    Trobo molt interessant l'activitat i m'agradaria fer-te una proposta. En el cas que a l'aula hi hagués un nen que requerís necessitats educatives especials es podria fer aquesta activitat fent que aquest alumne en concret esdevingués el protagonista.

    Bé, trobo molt interessant la teva aportació.

    Sandra Rodríguez Ors.

    ResponElimina
  4. Hola Sandra, penso que has escollit una bona activitat per treballar el tema esmentat que crec que és un tema important que s'hauria de treballar a les escoles perquè tant alumnes com professors tinguessin coneixement al respecte ja que a la vida real ens podem trobar amb casos com el del conte. A més, m'ha agradat el fet de fer partícips als alumnes comentant sobre els seus coneixements sobre el tema, ja que des del meu punt de vista pot ser una bona motivació pels infants a l'hora de realitzar l'activitat. També m'ha sorprès que l'activitat no es quedés només a l'aula sinó que els alumnes ho hagin de mostrar a les famílies, fet que trobo gaire important perquè han de saber compartir amb els altres el que han treballat i el que han après. Així doncs, penso que és una bona activitat pel tema a tractar, pel fet d'haver de relacionar-se amb els altres i per haver de compartir allò que s'ha après i treballat.

    ResponElimina
  5. Hola Sandra! El conte que has escollit treballa principalment un valor que té una gran transcendència en el món educatiu, la inclusió, en aquest cas, de persones amb discapacitats. Penso que és un bon conte per fer interioritza als alumnes aquest sentiment d’inclusió. A més, les activitats que has proposat treballen principalment aquest valor, com és pot veure amb la inclusió de les famílies amb fills discapacitats. A més, m’ha agradat molt la idea de fer projectes per altres centres, ja que, reforça la capacitat d’empatia a nivell social del nen. Pel que fa a la tasca de comparar les habilitats orals del nen amb les comunicatives, penso que ha estat encertat utilitzar l’activitat de l’elaboració d’un diàleg per suplir aquest aspecte, que, personalment, també considero imprescindible. Tot i això, penso que hauries d’haver especificat més la metodologia que duries a terme.
    Cristina Tapias :)

    ResponElimina