dijous, 16 d’abril del 2015


un gat passat per aigua; al dentista?; quina por-ingrid kotter-9788476293867"Un gat passat per aigua" i "Al dentista? Quina por!"            


Marina Chao


Com es durà a terme l'activitat

Treballarem aquests dos contes a l'assignatura de Llengua Catalana. És un conte dividit en dos, per alumnes que inicien l'etapa de primària. Són dos contes curts on els treballarem a classe de forma grupal, d'aquesta manera els alumnes podran escollir quin els hi agradat més. La sessió està prevista per dur a terme durant dues classes però, si fos necessari, allargaríem una sessió més.


Argument

Dos contes: "Un gat passat per aigua", en què la Michaela trenca la guardiola de la seva germana per comprar-se un gatet, i "Al dentista? Quina por!", on en Peter descobreix que el senyor Ackermann també té por d'anar al dentista. Un gat passat per aigua, a la Michaela li agraden molt els animals i en té la casa plena. La mare n'està més que farta. Un dia, la Michaela trenca la guardiola de la seva germana petita, la Nadine, i n'agafa els diners per comprar un gatet. Al dentista? Quina por! En Peter ha d'anar al dentista i això li fa molta por. A la sala d'espera es fa amic del senyor Ackermann i descobreix, sorprès, que el pobre home està tan espantat com ell. Mentre s'esperen, els passen tot de situacions divertides. 


Objectius

Del currículum:

-Desenvolupar la competència comunicativa oral i escrita en totes les llengües de l’escola per comunicar-se amb els altres, per aprendre, per expressar les opinions i concepcions personals, apropiar-se i transmetre les riqueses culturals i satisfer les necessitats individuals i socials.

-Expressar-se oralment, adequant les formes i el contingut als diferents contextos i situacions comunicatives, i mostrant una actitud respectuosa i de col·laboració.

-Comprendre textos escrits que es donen en l’àmbit escolar i en el context social i cultural proper.


Propis:

-Fer una bona lectura del conte manifestant tots els dubtes que es tenen.

-Treballar de forma conjunta amb els altres companys.

-Participar quan es doni el torn de paraula respectant als altres, i realitzar una bona entonació.

-Reflexionar sobre el que s'ha llegit.



Continguts

Del currículum:

DIMENSIÓ COMUNICATIVA

Parlar i conversar:

-Producció de textos breus orals memoritzats com cançons, poemes i rimes, amb la utilització d’imatges sempre que l’activitat ho requereixi, adaptant l’entonació, el to de veu o el gest al contingut.

-Participació activa en activitats de dramatitzacions, explicació de contes dialogats i representacions conjuntes, com recitacions de poemes o cançons, mostrant respecte per les produccions dels altres.

Escoltar i comprendre:

-Comprensió de missatges orals (instruccions, explicacions, narracions) del mestre/a o dels companys/anyes a l’aula.

Llegir i comprendre:

-Utilització d’estratègies afavoridores del procés de comprensió lectora en la lectura individual silenciosa, amb el mestre/a o col·lectiva.

-Comprensió de les informacions més habituals de classe, de la vida quotidiana i dels textos vinculats a continguts curriculars en qualsevol dels formats possibles i a partir del text, imatges o esquemes que els componen.

-Interès i curiositat per mirar o llegir contes o llibres de coneixements, però també per llegir un rètol, un títol d’un llibre, una notícia d’Internet o qualsevol altre text.


DIMENSIÓ LITERÀRIA

-Interès i participació activa en les activitats orientades al foment del gust per la lectura: lectura guiada de contes; ús de la biblioteca d’aula i d’escola; audició de contes, lectura i memorització de textos, poemes, cançons, refranys i dites.

-Comprensió de contes llegits individualment o en grup.

-Escriptura de contes breus i altres textos basant-se en models observats i analitzats i aprofitant les emocions que provoquen les imatges i altres missatges audiovisuals.


Propis:

-Fomentar la participació de tots els alumnes que llegeixin en veu alta.

-Realitzar diverses activitats desprès de la lectura.

-Reflexionar sobre el que s'ha llegit i poder expressar els dubtes.



Metodologia

-L'activitat es durà a terme en dues classes. La primera classe es farà una presentació del llibre i es llegirà el primer conte conjuntament, i fent una participació de tots els alumnes. Els alumnes es posaran en parelles per si necessiten l'ajuda de l'altre en algun moment. Durant la lectura, els alumnes podran fer petites pauses per descansar i explicar que és el que han entès.

En la segona classe llegirem el segon conte, que és més curt, i els alumnes hauran de realitzar un dibuix on representi la història que han llegit. El dibuix podrà ser com ells vulguin, triant el conte que més els hi hagi agradat, i sobre el que han entès i vulguin representar, també hauran de posar un títol al dibuix diferent del conte però que representi la història.



Criteris d’avaluació

Del currículum:

-Participar de forma adequada en les situacions comunicatives habituals en el context escolar i social, respectant les normes d’interacció oral i mostrar interès i respecte quan parlen els altres.

-Comprendre i extreure informacions rellevants de textos escrits i audiovisuals adequats a l’edat i presentats en diferents suports

-Aplicar a les lectures individuals algunes estratègies treballades col·lectivament, començant per les més senzilles, com mirar les imatges i llegir el títol per fer hipòtesis.

-Haver mecanitzat que abans d’escriure s’ha de pensar i, un cop escrit, s’ha de revisar. Aplicar-ho a tot tipus de textos.

-Interès a aplicar els coneixements apresos a la lectura i a l’escriptura i per a la bona presentació dels treballs.

-Mostrar interès per la lectura en general i pels textos tradicionals i de literatura adequats a l’edat.

-Comprendre que la llengua és un instrument de comunicació per aprendre i apropar-se a altres cultures, que hi ha diversitat de llengües i mostrar respecte per totes.

Propis:

-Desprès de fer la lectura, saber extreure les pròpies conclusions sobre el que s'ha entès.

-Relacionar el que s'ha llegit amb experiències pròpies.

-Respectar el torn dels altres companys i expressar-se de forma clara i precisa.

-Dur a terme una bona participació durant l'activitat.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada